2009.03.16. 03:09 spag

Vezess Te is nagysebességű vonatot!

- Nem értem ezt a vonatszimulátor dolgot. Te komolyan képes vagy fél-másfél órán át semmi mást nem csinálni, mint gyorsítani és lassítani?

- Igen.

Amikor a londoni közlekedési múzeumba körülbelül 12 évesen beszabadultam, nem lehetett kirángatni a metrószimulátorból (a képen, azóta már érkezett egy modern Jubilee line szimulátor is). Írtam is egy emailt nekik egyszer, hogy nem-e lehetne-e ezt a jó kis szoftvert valahonnan letölteni, de hiába. Aztán egyszer csak kijött a BVE Trainsim szoftver kettes villamossal, kisföldalattival és londoni metróval, és az a vizsgaidőszakom nem sikerült valami fényesre..

cl390_3A BVE ugyanis az első látszat ellenére az egyik legrealisztikusabb élményt adó szimulátor (nem kis részben a lelkes hobbi-pályaépítők munkája miatt), és nem mellékesen ingyenes, valamint szerényebb felbontással nem nagy gépigényű. Aki nagysebességű vasútra vágyik, egy majdnem valódi útvonalon, a Network West Midlands hálózaton vezetheti a brit vasutak klasszikus dízel InterCity 125/HST szerelvényét, vagy a modern, áramvonalas Virgin Trains Class 390 Pendolinót (röviden a legutóbbi hírekben szó volt róluk); mindkét vonatnem 200 km/h-s (vagy britül 125 mph-s) végsebességre van engedélyezve. A fenti képen látható egy menetrend és a lehetséges műveletek egy része beleértve az ablaktörlőt, működés közben pedig lásd az alábbi videót. A 20-30 perces utak során nem érdemes túlságosan semmibe venni a jelzőket és a sebességkorlátozásokat, mert különben a biztosítórendszer vészfékezi a vonatot (tudom, hogy mindenki jó kis balesetre vágyik, a repülőszimulátorhoz hasonlóan, de "sajna" a vasút egy biztonságos üzem, ehhe.)

A BVE 4 Windows XP-n, esetleg Vistán működik .NET Frameworkön, és a bvemetro.hu oldal információ menüpontjában találhatóak alapján tudjátok a legkönnyebben installálni, itt vannak leírva a billentyűkiosztások is. - Jelenleg nem csak a BVE írója dolgozik az 5-ös verzión, de a BVE állományokkal kompatibilis, nyílt forrású, Linuxon és Macen is előbb-utóbb futó OpenBVE projekt is játszató állapotba kezd kerülni, úgyhogy érdemes odafigyelni újra a BVE világra.

msst_acela2Fizetős, de még mindig visszafogott gépigényű szimulátor a Microsoft Train Simulator 2001-ből, vagy 2-3 átjátszott éjszaka után köztünk csak MSTS, melyben bár baromi furcsa nyikorgó hangja van a vonatoknak, de végre van külső nézet! Kipróbálhatjuk Amerika összes (gy.k. mind az egy) nagysebességű vonalát, vagyis az Acela Expresst (a képen) Washington és Philadelphia között, és erre is letölthetünk több Virgin Pendolino modellt (videó). A MSTS írója, a Kuju azóta már az Electronic Artsszal dolgozik együtt, 2007-ben jelent meg az EA Rail Simulator, aminek (vigyázat, képzavar:) zászlóshajója a már a BVE-ből ismert brit dízel HST. A Rail Simulatornak már komolyabb gépigénye van, ezért fogalmam sincs, milyen, de itt egy HST gameplay videó.

thsr_gamespotcom

Továbbá akinek van Playstation 3-a, vezetheti a fenti képen szereplő Railfan: Taiwan High Speed Railt (szintén a hírekben szerepelt), találtam erről is videót. Ja, és egy hétvégére szeretném majd kölcsönkérni :)

Végül térjünk vissza egy apróság erejéig a BVE-re. Nem igazán nagysebességű, de nem tudom nem megemlíteni, hogy a BVE egyik legkidolgozottabb, valós pályája (a Birmingham Cross-City South és a londoni metrók mellett) a budapesti metró három vonala az összes megállóval, utastájékoztatóval és a kettes vonalon belső rádiós beszélgetésekkel, és virtuálisan is nemrég felújított megállókkal. A legújabb fejlesztésként a vezetőknek szánt órák és a látható mozgólépcsők (Pstadionoknál) is működnek, lassan már csak annyi fog hiányozni a teljes realitáshoz, hogy beázzon az Örs vezér téri állomás.

A képek forrása a London Transport Museum, a bvemetro.hu, gamespot.com és a saját screenshotjaim a természetesen a készítők szellemi tulajdonát képező pályákról.

3 komment

Címkék: tajvan szimulátor amtrak pendolino acela virgintrains


A bejegyzés trackback címe:

https://pendolino.blog.hu/api/trackback/id/tr771004756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jv 2009.03.17. 00:48:57

Most, hogy mondod, az uj gepemre elfelejtettem feltelepiteni a BVE-t. Eddig nem is hianyzott, de most hirtelen nagyon. Hamarosan bepotolom. :)
Ez amugy teljesen beteg dolog. Az ember elkezdi jatszani, korbemegy egyszer a metroval. Rajon, hogy nem tudja tartani a menetrendet, ez bosszanto. Meg ket-harom kor, javulo (de meg messze nem tokeletes) idoeredmennyel. Aztan bekattan az ember, es megnezi, mi tortenik, ha minden allomason athaladva, a leheto legnagyobb elerheto sebesseggel repul le a palyarol az Örs vezer teren.
Johet a MILLFAV, az osszes allomasbol ketton sikerul nem tulcsuszni a megallas helyen. Vissza a metrohoz, mert az jobban ment, sikeruljon elobb itt betartani a menetrendet...
Es maris legalabb 3-4 orat ultel a gep elott anelkul, hogy eszrevetted volna. (Es a menetrendet meg mindig nem tudod tartani, ugyhogy fogsz is meg elotte ulni nehanyszor ennyit...) :)))

spag · http://railzone.nl 2009.03.17. 14:26:38

@jv: akkor neked azt hiszem az a Jubilee line route való, ami realisztikus módban automata üzemmódban működik :) (és valóban, idén tervezik bevezetni a vonalon a Docklands Light Railwayen már bevált technológiát).

spag · http://railzone.nl 2009.03.22. 17:11:52

janem, a Victoria linehoz van ATO, automatikus verzió.
www.superduper.eclipse.co.uk/VictoriaLine.html