2009.03.03. 01:42 spag

Szélsőséges időjárásra készül az orosz ICE-változat

Pár napja jelentek meg érdekes fotók az orosz piacra szánt Siemens Velarók teszteléséről: egy vezetőfülkés és egy köztes kocsit a bécsi Rail Tech Arsenal szélcsatornájában tettek ki extrém időjárási körülményeknek. A vonatokat (eddig 8 rendelés van belőlük) ugyanis a Moszkva-Szentpétervár vonalra vásárolják.

A Rail Tech Arsenal szélcsatornában, Bécsben 300 km/h-s menetszelet és -50 fokos hideget tudnak szimulálni; és nem csak vasúti járműveket, hanem buszokat, autókat is tesztelnek, ahogy a honlapjuk képei is mutatják.

Miután a kilencvenes években a legnagyobb gyártók közös erővel kifejlesztették az ICE 3-at, a német nagysebességű vasút legújabb fő generációját, a Siemens erre építve, többek között a külső designt is megtartva saját termékként fejleszette tovább Velaro néven. Ezek a villamos motorvonatok 350 km/h üzemi csúcssebességre képesek, rekordjuk 403,7 km/h, ami világrekord a menetrendben közlekedő vonatok körében (ugyanis a TGV rekord egy a célra speciálisan átalakított szerelvény volt).

Velarókból közlekedik már 26 db a spanyol AVE hálózaton (a Madrid-Barcelona vonalon) S103 néven (a képen), ahogy ezen a videón is látható; továbbá Kínának készültek szerelvények tavaly éppen az olimpiára.

Az orosz szerelvények (a lenti képen) a már említett extrém klímatűrésen felül abban is eltérnek, hogy a szélesebb orosz nyomtávot kihasználva maga a kocsiszekrény is szélesebb, a végsebességük viszont "csak" 250 km/h lesz, ami opcionálisan 300-ra upgrade-elhető a jövőben.

További képes részletek az orosz tervekről az Építős blogban.

Nem ez az első alkalom, hogy felénk is jól ismert szerelvényeket alakítanak át extrém időjárási körülményekre: a svájci Stadler az itthon is népszerű Flirtöket finnországi rendelésre alakítja át fagybiztossá tripla rétegű ablakokkal és az ajtóknál forró levegő befúvással.

Képek: Railway Gazette, Cypa és greg92_09.

3 komment

Címkék: siemens oroszország ice ave velaro


A bejegyzés trackback címe:

https://pendolino.blog.hu/api/trackback/id/tr95976762

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jv 2009.03.03. 20:50:56

Az lesz aztan csak igazan a "JÉG"-szerelveny... :)))
Az a baj, hogy nem eleg, ha a jarmuvek fagyalloak, a palyat is illene specialisra epiteni. Valoszinuleg k.vanagy melo ilyen hosszu, megbizhatoan futheto (vagy varazsszora jeget olvaszto) palyat osszekalapalni, amin valoban biztonsagos 250-nel menni. De nem megoldhatatlan. :)

spag · http://railzone.nl 2009.03.04. 12:15:04

na és az X2000-ről nincs infód, hogy oldották meg a 205 km/h-s üzemet? :) (svéd billenőszekrényes üzem)

jv 2009.03.05. 02:07:31

Meg nincs, de majd utanakerdezek/nezek. Az ugye nyilvanvalo, hogy billenoszekrenyes (ahogy Te is irtad), azaz nem igenyel specialis palyat, tehat peldaul az elovarosi ingazovonatokkal is kozos sinpart hasznal... De azt nem tudom, hogy az idojarastol hogyan sikerult fuggetleniteni a rendszert.