2009.03.25. 18:35 spag

Dánia B-tervet készít az olasz motorvonatok helyett

A dán vasút ma bejelentette, nem bízik abban, hogy a gyártó képes lesz teljesíteni a dán kormány ultimátumát, vagyis májusig 14 működőképes négy kocsis IC4 dízel motorvonat átadását. Ebben az esetben az 5 millárd dán koronás (200 milliárd forint) szerződés érvénytelenné válik, igaz Dánia 3,5 milliárdot már kifizetett.

Svájc és Hollandia mellett Dánia is olasz motorvonatokra vár: a 83 db IC4 gyártására az AnsaldoBreda van leszerződve. A 200 km/h végsebességű vonatokat 2003-tól 2006-ig kellett volna leszállítani, azonban az első szerelvény is csak 2007-ben indult el Dániában, és jelenleg is csak 8 érkezett meg, melyből a dán vasút szerint csak 3 üzemképes.

A pótlást 45 kétszintes vonattal, három három kocsis úszógumi-orrú IC3 szerelvénnyel és további három, a német vasúttól bérelt Intercity-Express vonattal tervezik. Mivel a dán hálózatnak alig harmada van villamosítva, ezek a billenőszekrényes dízel ICE-TD változatok, melyek a dán-német nemzetközi forgalomban fognak közlekedni.

Az ICE-TD-k dániai futtatásával a Deutsche Bahn is jól jár, mert Németországban a dízelolajra az autókkal azonos arányú adót kell fizetni, miközben Dániában - ahol a személyautó áfája 100% feletti - a vasút adókedvezményben részesül.

5 komment

Címkék: dánia ansaldobreda ic4


A bejegyzés trackback címe:

http://pendolino.blog.hu/api/trackback/id/tr301025366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Fricy · http://epitos.blog.hu 2009.03.25. 19:32:11

Az úszógumi-orrú IC3 szerelvények nem valami szépségdíjas vonatok.

spag · http://railzone.nl 2009.03.25. 22:04:36

@Fricy: szerintem annyira rondák, hogy már vicces :) az (volt) a concept, hogy összetolva átjárhatóak a kocsik a vezetőfülke elfordításával.

ugyanezen okokból baromi ronda a holland Koploper:
nl.wikipedia.org/wiki/Intercitymaterieel

jv 2009.03.26. 18:47:59

Az AnsaldoBreda mar csak ilyen. Eredetileg 2005 oszeig kellett volna szallitaniuk 40 villamost Göteborgba. Ebbol eddig 33-at vagy 34-et sikerult, ha jol tudom. Raadasul nem is tul elegedettek veluk a svedek. De ok nem vertek ki a balhet ugy, mint a danok, ok ehhez tulsagosan bekes emberek.

ambbay 2009.04.18. 15:49:34

@Fricy: szerintem viszont legalább szépek mint praktikusak, legalább van bennük valami egyedi. Nekem külön tetszik, hogy a diesel és a villamos egységek szinte ugyanúgy néznek ki, és gyakran csatolják ôket egy vonatba. Megérnének egy posztot!

spag · http://railzone.nl 2009.04.23. 14:16:38

@ambbay: hát nem tudom nem megjegyezni hogy villamosított viszonylatban szuboptimális dízelt használni, ezek szerint a dánoknak még a villamosított vasútnál is kevesebb EMU-juk van?

Azért érdekes dolog, hogy Dániában van zöld energia (szélkerekek), minőségi vasút és pénz, és mégsincsenek rendesen villamosítva egyáltalán.