2009.02.14. 16:53 spag

Az Eurostar "szerelemvonatokkal" indítja a helyreállított menetrendjét

A hétvégén extra Eurostar vonatok közlekednek London és Párizs között a Csalagúton keresztül; egyrészt a Valentin-napra Párizsba látogatókat kiszolgálva, másrészt a brit-francia-belga vasúttársaság felkészült a mai párizsi "Six Nations" rögbimeccsre tartó skót szurkolókra is. A jegyek 59 fonttól (20 ezer gyenge forint) indulnak és a menetidő bő két óra. Az előzetes foglalások alapján több, mint százezer utasra számítanak.

A szerelemvonatok ("Love Trains") hívják fel a figyelmet arra is, hogy az Eurostar február 23-tól ismét teljes sebességgel (a legújabb brit szakaszon 300 km/h-val) és kapacitással közlekedteti a járatait. Ugyanis a Csalagúton keresztüli vasúti forgalom nem zökkenőmentes 2008 szeptember 11 óta, amikor tűz ütött ki az alagútban egy kamion rakománya miatt. Ezen a héten azonban elkészültek a helyreállítással, így a londoni St Pancras International és a párizsi Gare du Nord között a menetidő ismét 2 óra 15 perc (összehasonlítva a majdnem 3 órás menetidőkkel az elmúlt hónapokban, és a 70-85 perces repülőjáratokkal, amikhez még hozzá kell adni a reptéri transzfereket), és 19 vonatpár fog közlekedni Londonból Párizsba, és további 10 Brüsszelbe.



Tovább az Eurostarról:

Az Eurostar a három érintett ország közös vállalkozása, mely a Csalagúton keresztül üzemeltet nagysebességű személyszállító vonatokat az 1994-es megnyitás óta. Az alagutat ezen kívül tehervonatok használják és közúti járműveket szállító vonatok, melyekre az alagútbejáratokhoz közeli állomásokon lehet felhajtani.

A szerelvényeknek tehát mindhárom országban használt áramnemekkel és jelzésrendszerekkel működőképesnek kell lennie, így az Alstom (többek között az új budapesti metrókocsik gyártója) a TGV-k erősen módosított változatát tervezte meg (melyek besorolása Angliában és Franciaországban Class 373 illetve 373000 TGV), számos brit beszállítóval együttműködve, akik az Angliára jellemző rendszereket készítették (például a harmadik sínes áramszedő). A szerelvények nem kevesebb, mint hét jelzésrendszert tudnak használni, és mind felsővezetékes, mind harmadik sínes áramszedőkkel el voltak látva (mint a jobb oldali képen látható). Ez utóbbikat azonban nemrég leszerelték, mióta a londoni végállomás a Waterlooról a St Pancras Internationalra (kép lent) költözött 2007 novemberében, egyidőben a Londont a Csalagúttal összekötő vonal elkészültével, ami az első és eddig egyetlen brit nagysebességű pálya.


Az Alstomnak a járművek keresztmetszetét is csökkentenie kellett (a TGV-khez képest), de nem az alagút miatt (hiszen azon kamionszállító és két szintes autószállító kocsik is közlekednek), hanem a kisebb brit űrszelvény miatt. Mivel tehát (a francia TGV-k egy részével ellentétben) az Eurostarok nem kétszintesek, ezt ellensúlyozva az átlagosnál több, 16-20 kocsiból állnak a szerelvények.

Fotók: slimmer_jimmer, Juliang, slideshow bob és kpmarek.

Szólj hozzá!

Címkék: párizs london brüsszel eurostar tgv csalagut


A bejegyzés trackback címe:

http://pendolino.blog.hu/api/trackback/id/tr94943020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.